Måla och spåra

I helgen åkte jag till mina föräldrar för att hjälpa till att måla huset. Vi hade helt perfekt väder. Sol men inte för varmt. Medans jag målade huset så tog min mamma hand om barnen och promenerade med hunden. Super! Tina fick rejält med promenader under lördagen och när vi målat hela huset en gång så tog jag ytterligare en promenad samt la ett litet upptag. Tina gick fint rakt ut och läste av 5m bakåt för att sen vända och ta spåret åt rätt håll. Hon fick en belöningsboll plus slut och det gick rätt fort!!  Puppy 1 Duktiga flickan! Efter detta var jag helt slut och dunsade i säng och somnade som en stock tillsammans med kidsen!

På söndagen vaknade jag tidigt och bestämde mig för att ta en ordentlig promenad innan frukost. Jag och Tina gick ner till centrum för att sen gå längs med sävelången. När vi kom fram till badet så släppte jag i Tina 2 gånger från bryggan, så hon fick simma lite och det var inga problem. Sen rejsade hon runt glad i hågen innan vi gick hem och åt frukost. Det var underbart väder och en härlig morgonpromenad!  Sunshine 

Efter frukosten var det bara att börja stryka huset en andra gång, men det gick snabbt och vi var väl klara vid 15,30. Då hade Tina fått ytterligare ett par promenader men jag kände för att ta en jag också, sagt och gjort, så blev det! Det är ganska kul att gå i sina gamla uppväxttrakter och se vad som har förändrats. Det finns en det så mysiga rundor med så fina små torp. 
Kan säga att Tina var enormt nöjd efter den promenixen så hon la sig platt ner och somnade, det händer sällan men så mycket lek och promenixer hinner man ju sällan med annars! Najs!

Summan av kardemumman, Tina var nöjd, Pappa var mer än nöjd och det var en jättehärlig avkopplande helg med god mat och trevligt sällskap!!

43263-8543263-84 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback