Ömsom vin ömsom vatten

Sötnosar

Idag kom ytterligare två lamm till världen, Henry och Hanna! Nu ska det vara färdigt tror jag och sammanlagt blev det sju lamm, 5 baggar och 2 tackor. Lite trist fördelning men inte mycket att göra åt!
Även idag blev det stängseljobb. Barnen samt en kompis åkte med för att leka när vi andra jobbade. Tja det tog väl typ 10 minuter sen kom Sandra springandes med andan i halsen. Emelie och Oskar hade gått ner sig till knäna i sugande härlig lera. Det var bara att springa dit och dra upp ungarna. Stövlarna fick vi fiska efter sen. Jag höll på att skratta ihjäl mig för det där känner jag igen så väl, jag var alltid i alla vattendrag och lerpölar när jag var liten *s*
Vi jobbade ialla fall på och fick endel gjort. Resten av veckan kommer jag att fortsätta med hagen. Målet är att kunna släppa ut djuren på söndag!

På eftermiddagen drog jag ner till Varberg för att valla, och vi kan väl säga att ibland gick det toppen och ibland gick det mindre toppen! Jag blev faktiskt så arg på Tina idag, så jag avbröt vallningen och tog ut Tina ur hagen då hon innte lyssnade över huvudtaget på mig. Skithund!! Men sen skärpte hon till sig och det blev bättre igen!!

Nåt som är lite skumt nu är att jag bara vallar, ingen lydnad knappt alls. Det trodde jag inte om mig, att detta med vallning skulle ta över så mycket!! Spännande, få se vad detta leder till!

Nu ska det sovas!!

Ha det finfint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback