När inläggen försvinner..

blir man ju så himla less. När jag kom hem från vallningen igår tänkte jag vara lite duktig och sktiva direkt. Sagt och gjort och när jag sen sparade, så försvann allt. Jag orkade verkligen inte börja om igen, så jag skriver väl lite om det idag istället.

Jag började med Tina i den lilla hagen hos Magnus. Tina var het och ganska självständig i sitt vallande. Efter den lilla rundan skickades jag för att fixa fram fåren vi skulle ha på stora fältet. 8 nyklippta tackor som sprang snabbt och lätt. Tina gjorde ett fint vänsterhämt på ca 120-130m. Trevligt. Sen tog vi ut dem rätt hage och jag försökte trycka ut henne på höger där vi trilskas lite nu. Det gick inget vidare och fåren såg sin chans och stack. Jag valde att inte skicka Tina efter dem, då jag tränade nåt annat. Vi tog en liten paus och tittade på de andra i stället. 2:a omgången var inte heller lysande, för hög fart och jag var helt klart alldeles för irriterad. När jag blir det så väljer Tina helt bort mig och kör sitt eget. Jag vet ju detta men ibland så är det verkligen bara så mycket måndag. Efter det ville Mikaela att jag skulle köra Myzak. En helt annan typ av hund, som precis är i uppstarten. Jag körde lite cirkelträning, och han höll ut fint, men hade väl högt tempo. Men han blir nog rolig att köra. Nackdelen med att köra 2 hundar är att man inte hinner analysera mellan passen, och det var återigen dags att ge sig ut med Tina. Jag försökte lägga irritationen bakom mig och se, då jobbade hon direkt bättre. Jag skulle verkligen behöva köpa mig en stor dos tålamod. Lilla stumpan är ju så himla duktig ju!
Myzak tog jag med mig till lilla hagen, och vi drev ordentligt mycket, samt jag körde fållarbeten. Shit vad bra han gick. Lugnt och sansat, balanserade bra och kände även av lite draglägen hos fåren. Han växer lilla gubben.

Idag har det varit ridning för ungarna, så jag tog med Tina, när Sandra skulle rida ner till Jordhammar.
När barnen ridit klart väntade Kerstin hemma hos mig för att hämta en tacka och ett bagglamm. Tina lastades in i bilen för lite hederligt arbete. Där är det najs att ha en hund, fattar inte hur man kan få till ett så smidigt infångande av fåren utan hunden. Kändes dock lite sorgligt när de åkte, men dom kommer ju ändå få det så bra!!

Imorgon ska barnen på bio och jag är lite sugen på att träna lite lydnad..... herre jösses, det var länge sen!
Får se om det sitter i tills i morgon!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback