Mycket har hänt

Veckan som varit har varit full av händelser. Jag åkte ju som bekant till Skinnsberg i söndags och fick på måndagen det enormt sorgliga beskedet att Malin Ekström på Kennel Gränsvallaren gått bort efter en tids sjukdom. Så ofantligt sorgligt att mista en så godhjärtad och engagerad varm underbar människa. Jag sänder en tanke till Stefan och alla andra i hennes direkta närhet. Jag kommer att sakna henne.

Annars har veckan helt varit inriktad på träning. Sällan har jag tränat så hårt som jag gjorde denna vecka. Jag har fått utmana mig själv och min hund med övningar jag i min vildaste fantasi inte kunde tro att vi kunde fixa. Vi avslutade veckan med att starta Ik1 i Bråfors både lördag och söndag. Lördagens tävling var enorm svår med vilda får och svåra dragningar åt de flesta håll. Många brytningar blev det och målet var bara att komma runt. Det fixade vi, med skitpoäng men med tanke på hur många som tappade flocken så vart jag nöjd!! Söndagen var något lättare men fortfarande samma dragningar. Tina var trött efter hårdkör varje dag i 7 dagar utan uppehåll och det märktes. Min flock får fick oxå dra en repa innan jag fick hämta vilket gjorde att jag fick en jättebanan på framdrivningen. Tina orkade helt enkelt inte räta upp dem. Och i efterhand skulle jag skickat höger då det var de håll fåren fått dra innan... men man lär sig på misstagen. Hon var oxå mer olydig denna dag och det gick hetsigt till, men jag kom runt även denna dag med skitpoäng *s*  Summan av kardemumman är att jag måste få till mina hämt på tävling, det går fint på träning och vi har utmanat henne till de yttersta men hon är så jäkla känslig för drag och jag tappar oerhörda poäng där, men bara att träna på med svåra drag så det släpper.  Jag är rätt stolt iaf att jag vågade vissla runt henne på tävlingen. Bilder från tävlingen och protokoll kommer läggas ut på hemsidan förstås.
Jag måste tacka Tommie som harvat runt med mig denna veckan... Thnx grabben, jag har verkligen växt med detta. I'll be back!

Nu är man hemma i verkligheten igen och nu ska vovvan få vila tills på torsdag då det är vallning igen.

/A


Kommentarer
Postat av: Anna

Är det fler som inte kan kommentera för jag kan ju.... :(

2007-08-13 @ 17:52:50
Postat av: Anfia & Warroo

jag kan.. gött äntligen e du hemma hehe.... svamp snart.. kramis

Postat av: Annapannan

Det är du å jag, gumman... hehehehe

2007-08-13 @ 22:29:56
Postat av: datanörd-Ewa

Hej! Kul att ses!
Angående kommentarer på din blogg: För att man ska kunna lämna kommentarer måste man öppna bloggen i nytt fönster eller gå direkt till den via bctina.blogg.se-adressen.
Om man klickar på länken från din hemsida står hemsideadressen kvar som adress även i bloggen och då ser man inte bokstavskombinationen som man verifierar med. Jag har samma fenomen med min sidan.nu-adress... Hoppas det där blev hyggligt begripligt?
Ser fram emot en massa bilder från er vistelse.
Ha det bra!
/Ewa & Lillehund :-)

2007-08-14 @ 07:36:21
URL: http://www.samewa.sidan.nu
Postat av: Annapannan

Åh tack Ewa, då ska jag ändra så bloggen kommer i eget fönster. Har kanske lite lite att ta igen hemma nu efter min härliga vecka hos er, men jag ska försöka skynda med kort och omorganisering av hemsidan! :)

2007-08-14 @ 09:42:51
Postat av: Anfia & Warroo

va e snygg kortet på mej?
så jag kan läskas lite hahahaha

2007-08-16 @ 08:02:54
URL: http://anfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback