Titta så fint det går..

Jaja lite orolig kan man ju bli av utvecklingen inom hunderiet. Förr gick det ju inte en dag utan att jag tränade friskt. Nu ska man vara glad och lycklig om detta nånsin händer... nä så illa är det väl inte, men inspirationen har inte riktigt kommit tillbaka. Men idag har jag faktiskt varit duktig.
Jag började iofs dagen med att dra iväg med tjejerna och hästarna för 2h hoppträning. Men när vi kom hem så tränade jag lite lydnad i paddocken. Det var bara lite frittfölj, ink och lite ligg u g. Men Tinan tyckte det var rätt skoj. Efter detta körde jag de bångstyriga fåren lite i paddocken, där jag krävde lyd av Tina. Jag fick förklara rätt ingående om viktigheten i ett stopp, och att det skulle man inte skojja bort. ;) Jo tack, det gav effekt och jag vart nöjd. Tina fick ta in och ur fåren ur boxen ett par ggr innan vi avslutade med att fösa längs vägen. Väldigt bra träning idag tycker jag.

Sen körde jag Sandra till en kompis och passade på att handla lite mat. När det var gjort gick jag en promenad med Tina. Medans vi gick ringde jag till Silva för att bubbla lite till och kanske få ytterligare inspiration. Jo tack, hundstackarn utsattes för ytterligare ett lydn pass och denna gång blev det lite ingångsövningar, kryp samt mer fritt följ. Jag körde på ett långt pass med fria följet för att se om hon mattades, men inte då... mmmm det kändes faktiskt riktigt kul... jag minns ju ändå nånstans bak i huvudet, hur kul det faktiskt är att träna hund.

Ska nog försöka köra små, små pass ändå nu.. Kan ju köra snabbt i paddocken ju, har ju alla förutsättningar.

Tada... inte illa va!! I morgon blir det simning igen!

Kram på er
/A

Kommentarer
Postat av: Silva

Du ska se att du kommer in i rätt gängor igen. Men jag tycker du allvarligt ska överväga att kastrera henne då hon mår så dåligt av löpen. Vad kan bli sämre....möjligen matintresset som blir värre men då är det ju å andra sidan lätt att belöna med mat!
Tänk igenom & snacka med folk som gjort det & hör hur det har gått.
Blev glad att du ringde förresten!
Ha det bra i veckan & glöm nu inte vindövningarna vi talade om.....*påpekar*

2007-02-25 @ 17:55:19
Postat av: Anonym

mmm jag ska... både ta en funderare och göra vindövningar... ska nog kunna lura ut nån stackare ;)

2007-02-25 @ 18:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback