Otippat

Var idag i väg på fm till Anna för massage. Resan ner var väl sådär med snöoväder hela vägen till Stig Center, där blev det regn!
Anna började massera Tina fram då jag berättat att Tina hade haft en liten hälta för 2v sedan. Jo lite svagare är hon fortfarande men ändå rätt ok, sen fortsatte Anna bara att lätt känna längs sidan på hunden. Då blev Tina asförbannad och gjorde en rejäl markering. Både jag och Anna blev jätteförvånade. Aldrig har väl vovven reagerat så. Vi kände lätt på rygg och bakben men tydligen är det hormonerna som satt fart in för löpet för Tina har rejält ont imagen, var svullen och allmänt grisk. Hon visade mycket tydligt för Anna vad som gällde och det var lika bra att lägga av. Sist Tina löpte hade hon ju ont lite varstans i rygg, nacke och mage. Dessutom krummade hon rejält med ryggen då, och det såg man även idag. Får hålla lite koll på henne. Hon har varit lite lurig i magen det sista och jag tycker att det känns lite tidigt för löp.

Annars idag har jag bara städat och tvättat, roliga helgsysslor som måste göras. Ungarna har åkt pulka och är nu ute och fixar fint i stallet. Det blev ingen ridning idag pga vädret! Men det är oerhört fint med ett par dm snö!!

I kväll ska jag på agility, det ska bli lite skojjigt!

Agilityn idag var lite spännande, det är ju ca 5 månader sen vi körde och sist så var vi ju inte med speciellt många gånger. Så lite ringrostiga var vi allt. Men Tina kom snabbt in i det igen och tog tunnlar och hopp med bravur. Slalomet var fullängd så det får vi traggla med, men hon kommer allt ihåg. Tyvärr hände nåt trist, Tina for iväg otroligt snabbt bland hindrena och sprang upp på vippbrädan i fullfart. Den har vi inte kört så den vippade ju över i stan fart och hunden flög. Inte helt ultimat sätt att lära in det svåraste hindret på. Men jag ska lägga mycket tid på den de följande gångerna, och be om hjälp så jag kan fokusera på hunden, så hon inte kan kasta sig. Fick iaf över henne ett par ggr, så jag tror nog att man med rätt träning kommer lösa detta relativt snabbt.

Jag har oxå gjort en god gärning och dragit upp en bil ur ett dike *s*
Nu är det dags att gå och lägga sig!

Ha det gott

/A

Kommentarer
Postat av: anfia

stackars tinan... :(...
Warroo tröstar henne me en blöt pöss..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback