Totääääl sanering å lite annat

Idag fick jag bryt och började storsanera huset. Det märktes allt för väl att jag varit borta i 3 veckor... Sorry Janne men städa är inte din starka sida. Hatar när det är dammigt å sluskigt. Att Tina dessutom löper hjälper inte upp det. Ungarna fick strikta order att sanera sina rum på ett sätt där inget slank igenom, sen sprang jag med dammtrasa i högsta hugg för att sen dammsuga lister väggar tak och golv. Nu är alla golv även torkade och det luktar frächt och skiner fint. Igentligen vill jag tvinga alla att tvätta fönstrena oxå men det får jag nog vänta med lite *s*
Jag har även idag kört en vända med vitfärgen på fönstrena i matsalen. Förgrymmade furu, man får ju typ köra 5 lager... men det är bara att göra det. Men gu va kul det ska bli att få börja med väggarna sen.

Jag och Tina har även varit i fårhagen och kört ett pass. Idag var fåren roliga och springiga. Härligt med tanke på hur tröga de har varit sen lammen kom. Visslingarna går jättebra tycker jag och drivningarna går framåt!

Nu ska jag ta med mig kidsen ut å se om jag kan hitta några kantareller.

Må gott
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback