Å där stod Agneta

Idag åkte jag till Anfia efter jag lämnat barnen på fritids. Vi skulle vara hurtiga och gå en promenad innan frukost, så efter en snabbkopp kaffe så gav vi oss av. Vi valde iofs bort den lååånga runda vi planerat pga tidsbrist. Så vi satte oss istället i bilen opch körde till Neste. Där tog vi först en promenad för att sen sätta i gång att slipa på Anfias lydnad. Jag tyckte nog att det gick riktigt bra. Lagom nivå på hunden denna gång!!
Sen drog jag iväg vidare för att påbörja klipperiet. Då ringer Mikaela och undrar hur många lamm jag egentligen har. Eehhhh 5, nope nu vart det 6. Agneta har joinat flocken. Bättre sent än aldrig. Liten, svart och otroligt söt, skuttade hon runt med sin mamma Rut. 
Började med att sätta upp den provisoriska fållan. Snacka om att den släggan är tung, men efter en liten stund var fållan uppe och fåren i. Då var det bara att rigga med elverket, drog igång det lite flott. Brummbrumm.... blubb blubb å sen dog det för att aldrig vakna till liv igen. Det är ju så typiskt, det gick ju som smort ända dit. Bensin fanns, jag hade gjort efter konstens alla regler och ändå blir det så. 
Jaja, det var bara att ta med saxen upp till närmsta bonde. Sen gick vi ner igen för att återigen göra ett riktigt jobb. Jag föste flocken över 2 trafikerade vägar innan jag föste in dem i Gunnars stall. Sen var det många timmars klippning då deras pälsar var helt otroliga. Jag måste verkligen ha en egen sax så jag kan klippa i tid. Men nu är det gjort och jag fick ner fåren helskinnade i hagen igen.
Nu är jag svårt ledbruten, har sjukt ont i händer och rygg. Men jag är oerhört nöjd med både mig och hund. Idag när Tina föste gick hon kanon. Det märks verkligen att hon börjar fatta grejjen. 
Imorgon bär det av till Dingle för tävlingar, och om vädret tillåter blir det grillning på kvällen tillsammans Roland, Peter och Tommy!  

Jag har kollat lite på bilderna från helgen som var och jäklar vad jag föste runt fåren på alla bilder... *s* När jag inte solade då :) Ska fösöka få till ett bildspel efter helgen då gästerna åkt hem.

Må gott
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback