Vallning i högsommarvärme

Då har man kommit hem och landat lite efter en långhelg i Skinnsberg! Jag drog upp direkt efter hopptävlingarna förra onsdagen tillsammans med Mikaela och Myzak. Vi hade typ 33° hela helgen men körde på ändå. Korta, korta pass för både får och hundars skull. Men vad gör väl det när man då kan sola istället, som oxå är en av mina favvosysselsättningar :) Vi var som vanligt runt lite här och var, och fick testa många olika typer av får, terräng och fält! Jag kör ju bara fråndrivningar.... blöööääääääää men en dag ska det väl funka oxå! *s*
Nåt som iofs var väldigt kul var att Tina och jag fick hämta hela Peter Nilssons flock med får i en gigantisk hage, driva in dem i en fålla för att sen med Mikaelas och Myzens hjälp, sortera upp 4 speciella får som jag skulle ha och träna på ute i stora hagen. Det gick lätt som en plätt och vi var alla väldigt stolta sen! Tina har oxå lärt sig att leta upp fåren i en hage, trots att hon inte vet var de är, för att sen lungt ta dem till mig, trots att jag sitter och solar mig i godan ro... bra där!!
I kväll ska jag åka och valla igen hos Ann, så ska vi se om träningen gett nåt resultat. Tina vill ju inte gärna gå sakta bakom fåren utan drar gärna på... vi får kolla på det!
Bilder är tagna i massor och det kommer komma ett bildspel så småningom. Men i morgon ska jag klippa fåren, sen kommer Peter, Roland och Tommy ner för att tävla i Dingle! Så tidigast måndag om det är dåligt väder ;)

Må fint
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback