Massage och agility

Bläääöööö tänkte jag när klockan ringde kl halv nio i morse. Inte piggast i Sverige direkt men det var bara att bita ihop. Kan nämnas att tanken for inte bara en gång genom hjärnan att kanske skulle man avboka massagen... men då jag sett en störning i bakvagnsrörelsen, så vågade jag inte chansa. Drar ju till Skinnskatteberg i helgen för att valla hela helgen, och jag ville veta att Tina var ok. Mycket riktigt. Tina hade en liten sträckning på insidan låret och med massage och laser fick vi bort den lilla störningen. Faktiskt skönt att veta att man själv nu kan se de små tecknena hos hunden, när det är nåt som inte stämmer. Det minimerar ju risken att skadorna ligger länge och iom det blir svårbehandlade.

När vi kom hem tog jag med barnen för ridning på jordhammar. Då hade de ridit ca 2 timmar, kondition och lite cavalettiövningar, samt lite hoppning. Väl nerer på jordhammar var det dressyr som tränades. Idag gick det otroligt fint för Emelie, och det är kul att se hur fint det går så fort hon kommit på hur någonting funkar.

Nu på kvällen var jag och Tina iväg på vår sista agilityträning. Idag var det oerhört bra övningar och Tinan var svårt laddad. Riktigt kul att köra när hon är sån. Tyvärr så kommer fortsättningskursen gå på torsdagar och det är ju då tjejerna hoppar. Krockelikrock... illa illa.

Nu har vi efter lite klovård tagit kväll och snart ska vi nog krypa ner i sängen. Stormen är på väg och jag hoppas verkligen att vi får behålla strömmen denna gång.

Japps
/A

Kommentarer
Postat av: Lena N

Du är duktigt du med massagen:-) Lixa har väl tyvärr bara fått massage några gånger efter kursen. Ja, ja jag får väl spara mig till nästa hund. Ha det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback