Valla, valla, valla... å så lite valla

Så var det då dags att dra. Jag hämtade Mikaela och vi gjorde lite inköp innan vi drog iväg. Irene och Roland Ville gärna ha lite skaldjur så vi köpte räkor och krabba, aoli samt färsk strömming. Mmmm gott. Pinsamt nog var det att så att jag trots att jag är västkustbo, så har jag aldrig ätit stekt strömming. Men allt var helt suveränt gott.. men nog om det. Vallning var ju planen och shit vad vi har vallat. Roland och Irene hade verkligen ordnat för oss så det var nya ställen varje dag. Vi började hemma hos Peter Nilsson i Lerkulan. Jag kör ju ju nästan bara fösningar åt alla håll och kanter just nu. Nöta nöta nöta. Det är ömsom vin ömsom vatten. Men Roland sa att det var stooor skillnad på attityden hos hunden nu mot i höstas. Kul :) Vi fick på eftermiddagen med oss en riktig surtacka som ställde till det för hundarna och gick mer baklänges än framåt. Men Tina bara tryckte på och tackan köpte det rakt av. Detta var oxå nåt jag såg under helgen, att surtackorna aldrig var ett problem för Tina, vilket betyder att hon ökat sin pondus avsevärt. Härligt. Jag körde en heldel långhämt och det var nemas problemas och när vi var hos Gail Fawcett Engström dag 2, sa hon att när vi kom tillbaka till hösten så var det 800m hämt som gällde på hennes fält där det i somras kördes internationella tävlingar... jaha ja tänkte jag. Men med tanke på vad jag sett i utvecklingen hos min hund under helgen så känns det inte helt omöjligt ;) Gäller bara att träna på rätt. Men jag fick ju rätt goa tips så....
Dag 3 kördes hemma hos Erik Brate. Oxå helt magnifika fält. Även här var det svåra får varav en tacka var överjävlig, men Tina hade inga problem. Ihop med ett stort självförtroende och god djurkänsla så gick det fint.
Sista dagen spenderades hemma hos Ewa Samuelsson, som har en bror till Mikaelas Myzak. Springiga får som tände på Tina till den mildaste grad i hop med en svårt trött matte... men lika mycket bra som dåligt och det som var dåligt berodde på att mattens hjärna kokade.
Dagarna i Skinnskatteberg var helt suveräna. Fantastiskt väder, grymma fält och får, men framför allt otroligt trevliga människor som ville dela med sig av sina erfarenheter. Tack, tack, tack. Vi syns snart igen!!!!!
Bilder kommer så fort tiden räcker till, jag lovar.
Jag fick även tränat plats med skott under helgen pga att Multi och Zipper tränade inför lägre. Grymt bra, inte en reaktion. Tina låg helt oberörd! Najs, fast det är klart, mer bruks för mig blir det nog inte, till Silvas stora förtret. I´m sorry, men vallningen är såååå mycket roligare.
 
Jag har idag bara tagit en liten promenad med Tina och även en liten vallning då fåren skulle in från hagen till boxen. Då testade jag även på att börja vissla, då jag fått order om att det var dags. Spännande.

Må väl
/A

Kommentarer
Postat av: Warroo & Anfia

va e det vi läser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
va då inge mer bruks?????
Nu gråter jag!!

Postat av: Anna

mmm kanske kanske inte.. tränas lite kommer det nog att göras iaf.

2007-03-28 @ 08:59:03
URL: http://www.bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback