Ruggigt

image197

Det blev inte så mycket vallning de sista dagarna som jag tänkt mig. Det hanns helt enkelt inte med. Tjejerna red på kvällarna och det var annat som kom i vägen helt enkelt. Men jag har iaf fått klart att jag ska få ställa upp en bana på ett fält precis bredvid min fårhage. Det känns kanon så nu ska jag snickra lite grindar samt fixa lite annat inför detta. Idag har vi oxå skiljt baggarna från flocken och Tina gjorde ett riktigt bra jobb idag. Jag jobbade i öppen fålla och hon tog direktiven bra och flankade till 90% bra. De gånger hon genade tog jag mig tid att säga till henne istället för att låta det vara bara för att det var riktigt arbete. Jag är jättenöjd med hennes insats idag. De 3 små baggarna är nu borta och slaktade, så i morgon blir det till att stycka. Men det är ju bara 2 vi ska stycka upp så det lär gå fort. Skönt, för det är ett rätt äckligt jobb! Skinnen skickar jag iväg för beredning och det blir 2 riktigt stora samt ett lite mindre.
Tjejerna har en kompis hemma idag, som har med sin häst, så dem har man inte sett röken av sen i morse. Tänk va kul de har med sina hästar ändå. Det är dock rätt ruggigt ute, höstlikt men som tur är uppehåll iaf. Ikväll ska jag fixa tacos till dem, det brukar alltid vara en hit!!

Vad har annars hänt då???  Jooo, jag tog äntligen tag i det hela och sa upp mig. Jag har vantrivts så fruktansvärt på jobbet att jag nu fick nog. Vi får se vad som händer, men saker löser sig alltid. Känns iaf sjukt skönt att ha tagit det beslutet och äntligen sover jag på natten igen!

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally,Meja & Twix

Jo nu har det varit helt underbara höstdagar och massor med fårvallning!Jag bara njuter!=0)
Wow vilken härlig kontakt Tina har på ff!!!Toppen att du får ställa upp en bana och träna.
Vi tog med koner idag för att köra fåren mellan,först gick det lite hit å dit,humm...Men nyttigt var det.
Ha det bäst!

2007-09-29 @ 17:32:28
Postat av: Annapannan

Ja det ska bli riktigt kul att ställa upp en bana, jag tror att det är precis den träning vi behöver just nu!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback