Vallning hos Zonja

Idag fick jag gå upp tidigt för att dra till Zonja. Regnigt å blåsigt, men vad gör väl det. Inhandlade macka å latte på MCD, sen var det bara att köra. Zonja hade 2 grupper av får. 5 Bruna som for runt som skållade troll och 4 svarta lite mer normala. Jag började med de bruna och här gällde det att ha tungan rätt i mun, för annars flög det får åt alla håll. Tina och jag har som vanligt maktkamper i hagen, och jag tycker hunden blir mer olydig hela tiden....  Rolling Eyes hmmmm Hon gjorde iaf några riktigt fina drivningar och gjorde ett underbart fint arbete med dom bruna bönorna i ett hörn.  Jag fick oxå möjlighet att träna fålla. Där gjorde Tina jättebra ifrån sig, så det var kul. Vi ändrade ställe för öppningen oxå för att göra det svårare.
Vi avslutade med att sätta ihop de bruna och svarta. Jag körde runt dem lite, tog in och ut dem ur fållan samt sorterade dem och satte tillbaka de svarta i sin hage. Kul att få testa lite riktigt arbete. Och det gick lätt som en plätt. Jag använde mig även av Zonjas vallstav idag och ska se till att låna den på tävlingarna till helgen. Det är rätt bra vid fållan kände jag!

Zonjas jyckar gick jättefint och när man står bredvid ser alltid den andras hundar otroligt lydiga ut... Stingen är rätt lik Tina i sitt sätt. Lilla Storma är en förtjusande ung dam, som jag tror Zonja kommer få mycket roligt med i vallningen. En härlig intensiv tik.

På eftermiddagen har jag lyxat mig lite hos frisören å sen bara myst med lite ljus och min braiga bok. Tapetseringen får vänta ett par dagar till...

/A






Kommentarer
Postat av: Anfia & Warroo

Håller tummarna för er i helgen...

Postat av: Anna

Thnx Hjärtat

2007-09-17 @ 09:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback