Nya får

Japp, var hos Ann en snabb sväng i fredags och kikade in hennes nya får.
De var snabba och lätta på foten och Tinan blev HEEELT galen. Snacka om att hon tycker sånt är kul. Den lilla räpan var inte ens lydig nära mig i börjar utan kutade runt som en tok. Men sen lugnade hon ner sig och gick fint fint. Det har verkligen varit nyttigt för henne att köra dessa fråndrivningar. Hon ahr inte alls samma tendens till att vända hem fåren när hon kommer för långt ifrån oss.

Bob var duktig och vi tränar på med våra hämt. Han fick även göra start övningar för delning och han låg fint när jag delade och grejjade med djuren. Nu har jag en ny plan för vårt tränande och vi ska väl se om vi kan sätta igång med det på måndag. Om jag nu orkar. Körde natten igår och kör  15-05.30 i natt.... då vill man kanske sova lite sen :)

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback