*Pust*

Japp här har det varit i ett. Tävlingen i onsdags började ju fint, 50 på hämtet, snacka om roligt, första och andra fösningsbenet kanon, sen kom andra grinden och jag fick hjärnsläpp. Skickade höger i stället för vänster... tänkte alltså fel igen, om och om igen. Där tappade jag mycket!! Iom det så släppte jag tävlingen lite och skickade Tina över linjen för att hålla fåren på ett lätt sett, mycket för att ändå göra fålla och delning. Totalt 69p och en 8:e placering av 34. Det var svåra dragningar och inte helt lätt så Tina gjorde ett bra jobb trots allt. Jag fick fina vitsord av domaren och dagens bästa hämt :) På onsdag är det dags igen!! Spännande.
Direkt efter tävlingen gav vi oss av till Bråfors för 2dagars kurs med Peter. Nyttigt och bra som alltid men jag fick mig en tankeställare vad gäller Tina. Jag ska träna på nu och verkligen försöka få till hennes fösningar och förmåga att gå rätt mot får efter en flankering. Hon får ett år till, men blir det inte bättre så har jag ju lilla Bööb. Och då kommer vi ju osökt in på honom. Han är inte längre åksjuk efter dessa två långturer med bara några dagars mellanrum. Han har oxå fått en lektion av Peter om fårhagens vett och etikett. Han är nu därför fullt vallningsbar och har fått gå flera korta pass i fårhagen. KUL :D
Idag har vi varit hos Stefan i Örebro och tränat hela dagen där jag malt malteserkors, tycker nu att jag inte är fullt så rädd för det längre utan börjar kunna läsa av får och hund bättre. Vi får se hur det går!! 

Nu blir det en tidig kväll för mig för i morgon ringer klockan kl 5:00. Hundarna har redan somnat in.... *s*
http://www.youtube.com/watch?v=aZF35UQ_ZVY&feature=user

/A


Kommentarer
Postat av: Silva & ludden...

mmm....vett & etikett i fårhagen ja...det e nog bra för små herrar ibland.

Snart så gumman styr jag kosan åt ditt håll. Ringer om jag kommer till Sunne!!

Kram!!!

Postat av: Anna

Jaaaaaaaa det hade ju varit så najz om du kikade förbi!! :)

2008-07-20 @ 18:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback