Regn men kul ändå

Hundarna är rätt fantastiska. Idag köpte de rakt av att jag sov länge. Nemas problemas där inte.
Sen drog vi till Anns får och vallade i regnet. Och vad säga??? Bööööb är en fröjd att träna, detta lilla knippe som utvecklas så mycket från träning till träning. Idag fick vi tränat både fösningar, drivningar och små små hämt. Han gör sitt bästa för att klara av att lyssna och han har börjat inse att jag faktiskt har en roll i vallningen jag med. :D åhhhh vilken underbart rolig hund.

Tinan hon har verkligen insett att jag står med Bob i ett snöre och att risken att jag skulle komma utspringande när hon inte tar stoppet är minimalt. Men hjälp vad förvånad hon kommer bli nästa gång, för då kommer Bob på sitta i bilen när Tina körs och då ska jag banne mig lubba upp och påpeka att jag finns med!!

Även lilla Trolla körde ett litet rejs idag och hennes flankeringar är stundtals riktigt fina nu. Det är bara Ann som behöver få till visslan *s* Inte lätt det där!!

Efter vallningen tog vi en timmes promenad i skogen och jag trodde att vovvarna skulle lägga sig ner och sova  nu när vi kom hem, men icke, nu leker de som galna istället. Sötnosar!!

Men när jag drar till jobbet brukar de allt somna in gott!!

/A

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Ser Tinas min nästa gång du kommer springades.=)

Vi är i småland i regnet,blåsten,geggan och tränar,har gjort lååånga hämt med Twix.Kul när det går bra med träningen=)

Sköt om er väl & ha en jättefin helg!

Kram A-C & 40 geggiga tasssar;0)

Postat av: Annapannan

Ja nu är det geggigt uscha, men vad gör det när man är så peppad på att träna :) Ha en härlig helg i småland :)

2008-11-14 @ 15:09:00
URL: http://bctina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback