Inspiration

Idag i hagen fick jag helt plötsligt en stor portion inspiration och ideérna på övningar bubblade upp. Va najs det var länge sen jag kände så :)

Tinan och jag körde fösningar, som va bra, fållträning som gick så bra att jag funderar på om inte fåren var förprogramerade, så jag räknar nog nästan av dom övningarna lite;) samt balansövningar utan kommandon.

Bob..... Lilla söta duktiga Bob, som idag gick som en dröm. Dessa hämt som han gör är så kul att se, han flankade fint i fösningar och drivningar och klarade av att jobba ur balansen. Shit vad det är roligt att träna ibland :D

Det händer saker med Trollan med och även hon har jättefina hämt och svårt fina flanker. Nu är det dags att träna vp-banan för det ekipaget !!

Kommentarer
Postat av: Ett skrivande lantliv

Vad kul när det går så bra, härlig känsla.



Jag är jättesugen på att börja träna på allvar med min Boy, än så länge har det mest varit på lek. När började du "på riktigt" med Bob?

Jag har gått lite med han inne i fållan, för att lära honom att vara lugn med fåren, och det har gett resultat, han är tuff och vill gärna bita, vilket jag håller på att ta ur honom nu. Men jag ser det som ett gott tecken, då Kaylie alltid varit lite feg och ryggat istället för att bita, även om hon blivit tuffare med åren.



Här ligger snön djup, så ingen "riktig" träning här än på ett tag :( Men det går bra att trampa runt inne i fållan :)



Ha det bra, och hoppas träningen fortsätter med samma goda resultat för dig.



/Victoria

Postat av: Anna

Jag har mailar ett svar till dig :)



2009-02-10 @ 16:07:11
Postat av: Ett skrivande lantliv

Du är utmanad :-) Kika in hos mig så får du se!



Kram

Victoria

2009-02-11 @ 13:44:16
URL: http://victoriaolsson.blogspot.com
Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Härligt inspirerande träningspass ni hade igår.Visst är det kul när det går så bra och inspirationen bara flödar!

Sköt om er och ha en fortsatt jättefin vecka med massor av roliga träningspass!=)

Kramizar

2009-02-11 @ 18:32:09
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback