Nya får

Igår fick  Bob göra sitt första riktiga jobb, ta in Anns får i transporten, det gick inte fort att få in dem men in kom de och han var lydig!! Han fick ju iaf en dag ledigt  *s*

Idag var jag nere och testade den nya flocken och den var snabbfotad, det var även Bob *s* Men han är rätt skön nu, men jag inser att jag snart måste in i lilla huvudet igen. Han fick fösa och han flankar fint, han tog in dem bra i fållan men när jag skulle stänga så kokade huvet på herrn över och han for in och skrämde skiten ur tackorna. Nu får vi väl aldrig in dem igen, vilket iofs är bra då det är just fålla jag behöver träna!!

Efter lite bad så päser vi nu för det blir jobb hela helgen :)

/A

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!!

GRATTIS till dig och Bob GK Vallhund!!! Superkul!! Ha en fortsatt trevlig helg!!



Mvh Linda

Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Tack.Kul med riktiga jobb för Bob och att fåren inte är så villiga att gå in i fållan,sånt behöver vi oxå träna på.=)

Ha det gött!

2009-06-27 @ 20:47:54
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback