Lever

Vallade ju som sagt i helgen. På lördagen hos Zonja, vädret var lika oförutsägbart som vallningen, men det fick mig att fundera endel. Har dock inte hunnit valla alls ordentligt sen dess men förhoppningsvis blir det vallning i morgon. På söndagen kom Z till mig och vi hjälpte grannen att skilja från baggarna. Z och hennes hundar gjorde det stora jobbet men jag och Bob var med och stöttade. På slutet var det ett samarbete mellan Bob och Storma, och den minimerade gruppen kom in i fållan. Det var lärorikt och skojjigt. Bob skötte sig fint och tog moget hand om en tacka som försökte vara elak. Där är han ruggigt bra!!
Grannen vart supernöjd och jag har nu en ny flock får att träna på :)

Annars hade vi en fantastisk dag igår med jobbet ute på träningscentrat i Kallebäck, underbart väder, god mat och trevligt sällskap. :)

/A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback